ΤΟ ΚΟΛΥΜΠΙ   ΜΕ ΒΑΤΡΑΧΟΠΕΔΙΛΑ
Ή κανονική εκπαίδευση για την εξάσκηση στο υποβρύχιο κολύμπι στην ελεύθερη κατάδυση πρέπει να αρχίσει στα πολύ ρηχάΧρησιμοποιώντας  τα Βατραχοπέδιλα για την προώθηση και κατεβαίνοντας, ανεβαίνοντας, σταματώντας και στρίβοντας.

Είτε πρόκειται για υποβρύχιο ψάρεμα, η για ελεύθερη κατάδυση, η για αυτόνομη κατάδυση με μπουκάλες, είναι ανάγκη να μάθετε πρώτα πώς να χρησιμοποιείτε τα πτερύγια πού φοράτε.
Τα πέδιλα είναι για να κολυμπάμε κι όχι για να βαδίζουμε για αυτό θα τα φοράμε αφού πρώτα μπούμε στο νερό τα ξεπλύνουμε καλά ώστε να μην υπάρχει άμμος ανάμεσα στο δέρμα και το λάστιχο.Πρέπει να συνηθίσετε άπό την αρχή στην ιδέα ότι όλη την διαδικασία  της κολύμβησης την κάνουν τα πέδιλα. Τα χέρια σας πρέπει να είναι ελεύθερα για άλλες δουλειές. Μάθετε να κινείτε τα πόδια σας χωρίς βία πάνω – κάτω, χωρίς να τα στρέφετε προς τα μέσα. Σημασία έχει επίσης να βρίσκονται τα πτερύγια πάντοτε μέσα στο νερό, για να διατηρείτε την ισορροπία σας.
Όταν κολυμπάτε με πέδιλα, το χτύπημα των ποδιών γίνεται άπό τους γοφούς (και  όχι άπό τους αστραγάλους!), με ελαφρύ κάμψη των γονάτων, πού διατηρείται σταθερή. Έτσι προχωρείτε γρήγορα και χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Με τον καιρό θα βρείτε μόνος σας, Αν είναι ό σωστός ρυθμός, μια και αυτός εξαρτάται άπό την  μορφή των πτερυγίων όσο και από τη μυϊκή δύναμη των ποδιών σας.
pediliesss1 - Εξάσκηση στην υποβρύχια κολύμβησηΓια να υπάρχει ποικιλία, σας συνιστούμε να κολυμπάτε εναλλάξ  μπρούμυτα – ανάσκελα – πλάγια.    Έτσι θα γνωρίσετε όλες τις δυνατές θέσεις τού σώματος μέσα στο  νερό
Ή κίνηση των πτερυγίων πρέπει να είναι άμεμπτη, τόσο αν τα χρησιμοποιείτε σαν μέσο προώθησης και ελιγμών στην επιφάνεια, όσο και στην κατάδυση. Κάθε λανθασμένη κίνηση, έχει σαν συνέπεια περιττή σπατάλη ενέργειας και επιτάχυνση των παλμών της καρδιάς σας πού ελαττώνει το χρόνο της άπνοιας.
Το κινητήριο στοιχείο των πτερυγίων είναι ό μηρός, ό μόνος πού εργάζεται με δύναμη. Η δύναμη του μεταδίδεται απλώς στο πέδιλο: είναι το προωθητικό στοιχείο μέσω των αρθρώσεων του γόνατος, του αστραγάλου και του ποδιού.
Φορώντας λοιπόν τη μάσκα και το αναπνευστήρα γλιστρούμε στο νερό.
Κρατάτε το  πρόσωπο  σας μέσα στο  νερό,   παρατηρώντας την  υποβρύχια  σκηνή γύρω σας και συνηθίζοντας να  αναπνέετε  με τον  αναπνευστήρα.   «Όταν νοιώσετε  εντελώς άνετα, αρχίζετε  να  κολυμπάτε..  Στην αρχή, τα πόδια σας θα έχουν την τάση  να  κάνουν μιά  κίνηση  ποδηλασίας,   προσπαθήστε όμως να  το αποφύγετε.   Προσπαθήστε  να  κρατάτε τα γόνατα σας αρκετά άκαμπτα, με τα χέρια σας κατά  μήκος των  πλευρών  σας  και  μην  αφήνετε τα  πέδιλα σας νά βγαίνουν άπό την επιφάνεια» και νά πετιούνται στον αέρα  ούτε και τις φτέρνες σας.
Στο νερό με βάθος δύο μέτρα, το σώμα κατακόρυφο, τα χέρια στους, μηρούς, τη μέση κυρτωμένη, μιά ισχυρή και πλατειά κίνηση τείνει νά βγάλει έξω άπό την επιφάνεια το θώρακα άπό τη δύναμη της κίνησης των πέδιλων, χωρίς μετακίνηση προς εμπρός ή  πίσω. Χωρίς απότομες κινήσεις, προσπαθείτε νά απομονώσετε την προσπάθεια των μηρών και νά χαλαρώσετε όλους τους άλλους «άχρηστους» μυς.
ΚΟΛΥΜΠΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
Ξέροντας κολύμπι δεν φτάνει για να κάνετε ψαροντούφεκο πρέπει να προσαρμόσετε το κολύμπι σας στις ανάγκες του καινούριου σπορ πού διαλέξατε. Νά εξασκηθείτε περισσότερο στην αντοχή, παρά στην ταχύτητα. Ό ψαροντουφεκάς πρέπει νά είναι σε θέση νά κολυμπά πολλές ώρες συνέχεια. Κατά τις διαδρομές αυτές των προπονήσεων στην  επιφάνεια πρέπει να συγκεντρώνουμε την προσοχή μας σε τρία σημεία
Α   ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΙΝΗΣΕΩΝ
Πρέπει νά εξοικονομεί τις δυνάμεις του και νά θεωρεί τη βραδύτητα σαν κύριο στοιχείο, γιατί ή δράση κάτω άπό το νερό δεν πρέπει ποτέ νά είναι βιαστική ή απότομη. Το «μαλακό» κολύμπι, Σας προετοιμάζει στην κατάδυση και στους ελιγμούς κάτω άπό την επιφάνεια πού, και αύτή πρέπει νά είναι πάντα προσεκτικοί και βαθμιαίοι.
Β ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΝΟΗ
Πρέπει νά έχει συνείδηση της αναπνοής του. Ή αναπνοή είναι κανονικά μιά αντανακλαστική πράξη. Πριν φθάσετε στην άπνοια, χρειάζεται νά αερίσετε τους πνεύμονες σας με θεληματικές αναπνευστικές κινήσεις, αυξάνοντας έτσι το πλάτος της εισπνοής, για νά αποθηκεύσετε  μεγαλύτερη ποσότητα αέρα.
Γ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ  ΚΟΛΥΜΠΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΝΟΗΣ
Κολυμπώντας με μέτρια ταχύτητα, προσπαθήστε νά συντονίσετε το χρόνο της εισπνοής σας με την κίνηση των Μπράτσων προς τα εμπρός και το χρόνο της εκπνοή σας με την κίνηση της απλωτής πού φέρνει προς τα πίσω Μπράτσα και χέρια φορώντας τα πέδιλα στα πόδια σας κρατάτε κάθε τόσο τα μπράτσα σας κολλημένα στο σώμα σας και προχωρείτε με χτυπήματα των ποδιών σας κρατώντας την αναπνοή σας όσο μπορείτε περισσότερο.
ΡΥΘΜΟΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ
Κάνοντας έναν περίπατο  σ’ ένα μέρος φυσικά  χωρίς καυσαέρια μπορείτε νά αρχίσετε τη σχετική προπόνηση.Στην αρχή θα εισπνέετε επί 4 βήματα, και θα εκπνέετε στα επόμενα 4. Κατόπιν θα μεγαλώσετε κάθε στάδιο σε 5, 6, 7 και  τέλος  8 βήματα. Με τον τρόπο αυτό θα συνηθίσετε σιγά – σιγά νά εισπνέετε και να εκπνέετε πραγματικά βαθιά, μέχρι την τελευταία γωνίτσα των πνευμόνων σας. Αυτό είναι το Α και το Ω του σωστού τρόπου αναπνοής για κάθε επίδοξο δύτη.
Μέσα στο νερό, ό ρυθμός διαφοροποιείται κάπως. Εδώ βέβαια δεν μπορείτε να μετράτε βήματα, αλλά ευτυχώς τα πτερύγια σας μπορούν νά παίξουν το ρόλο του
δευτερολεπτοδείκτη. Ο σωστός ρυθμός αναπνοής είναι: 6 χτυπήματα εισπνοή 3 χτυπήματα εκπνοή 3 χτυπήματα διάλειμμα πάλι εισπνοή κ.ο.κ.
Αναπνέοντας με το ρυθμό αυτό μπορείτε νά διανύσετε μεγάλες αποστάσεις στη θάλασσα χωρίς να κουραστείτε καθόλου. Χρειάζεται όμως αρκετή εξάσκηση .

maskeskaitris 300x149 - Εξάσκηση στην υποβρύχια κολύμβησηΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΗΡΑ
Το επόμενο βήμα είναι πώς θα καθαρίσετε τον αναπνευστήρα σας. Στέκοντας σε ένα ρηχό σημείο, στην ακρογιαλιά σε ένα σημείο στο οποίο το νερό φθάνει μέχρι το στήθος σας.
Γέρνετε προς τα εμπρός και λυγίζετε τα γόνατα σας μέχρι ό αναπνευστήρας σας νά βρεθεί ολόκληρος κάτω άπό το νερό. Ισιώνετε το σώμα σας και φυσάτε δυνατά για νά διώξετε το νερό. Μπορεί οι πρώτες  προσπάθειες νά σας κάνουν νά βήχετε, αλλά νά επιμείνετε. Ή εισπνοή, αμέσως μετά το καθάρισμα του σωλήνα πρέπει νά γίνεται μαλακά και απαλά. «Αν εκπνεύσετε απότομα, μπορεί νά ρουφήξετε μερικές σταγόνες νερό πού έχουν μείνει στην καμπύλη του σωλήνα στον αναπνευστήρα, πράγμα πού θα σας φέρει βήχα και θα χαλάσει την προσπάθεια σας.
ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΜΑΣΚΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ
Στην φάση της κατάδυσης , μιά μάσκα πού φεύγει άπό το πρόσωπο μας άπό κάποιο τυχαίο χτύπημα ή άπό σπάσιμο κάποιου λουριού αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για ένα άπειρο δύτη.
Φυσικά όλα αυτά μαθαίνονται στην φάση της σχολής που έχετε απευθυνθεί που δεν θέλω να πιστεύω ότι προσπάθειες κατάδυσης γίνονται χωρίς αυτές της γνώσεις .
Παρόλα αυτά δεν είναι κακό να τις επαναλάβουμε για να είμαστε σίγουρη ότι κάποιοι ξεροκέφαλο βουτούν από μόνοι τους χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση.
Ό αναπνευστήρας επιτρέπει νά αναπνέουμε στην επιφάνεια χωρίς νά βγαίνει το κεφάλι έξω άπό το νερό.  Όταν καταδυόμαστε γεμίζει νερό .Βγαίνοντας στην επιφάνεια φυσάμε για νά αδειάσει το νερό πριν αναπνεύσουμε.Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει πάντα ή τάση νά εισπνεύσετε άπό τη μύτη όταν συμβεί κάτι τέτοιο. Όταν θα αποκτήσετε την κατάλληλη πείρα, ή ακόλουθη άσκηση θα σας εξασφαλίζει πώς σε περίπτωση πού μπορεί νά συμβεί τέτοιο ατύχημα θα παραμένετε ήρεμοι και γεμάτοι αυτοπεποίθηση.Αποτραβηχτείτε σε μιά άκρη της ακρογιαλιάς η πισίνας , βγάλτε τη μάσκα σας και αφήστε την στο πλάι.  Κολυμπήστε μετά ένα  μήκος με το πρόσωπο προς τα κάτω, αναπνέοντας με τον αναπνευστήρα σας πρέπει όμως να τον κρατάτε σε θέση U διαφορετικά θα σας ταλαιπωρεί μέσα στο νερό .Μην κλείνεται τα ρουθούνια σας κρατώντας τα με το χέρι σας αρχίστε να αναπνέετε με τον αναπνευστήρα  κολυμπώντας πάντα με το πρόσωπο προς τα κάτω με ανοιχτά τα μάτια και επιμείνετε αρκετά η άσκηση αυτή σκοπό έχει να μάθουμε να αναπνέουμε
adiasmaneroy 300x258 - Εξάσκηση στην υποβρύχια κολύμβηση«Όταν μπορείτε νά αναπνέετε εντελώς ελεύθερα με τον αναπνευστήρα χωρίς τη μάσκα, θα είστε έτοιμοι νά επιχειρήσετε νά καθαρίσετε τη μάσκα σας. Αν ή μάσκα σας φύγει κάτω άπό το νερό και την ξαναβρείτε θα είναι ανάγκη νά την αδειάσετε  άπό’ το νερό για νά τη φορέσετε. Το πιθανότερο όμως είναι πώς θα έχει μόνο κάποια μικρή διαρροή. Ή μέθοδος για τον καθαρισμό της είναι ή ίδια και στις δύο περιπτώσεις.Μισογεμίστε με νερό τη μάσκα και φορέστε την. Πάρτε μιά βαθιά εισπνοή με το στόμα και καταδυθείτε κρεμασμένος χαμηλά άπό τη σκάλα αν είστε σε πισίνα . Καθώς  κρατιέστε γερά με το ένα χέρι (το αριστερό χέρι αν είσθε δεξιόχειρας και αντίθετα) και με τα δύο πόδια για νά αποφύγετε νά επιπλεύσετε στην επιφάνεια, γέρνετε το κεφάλι σας, έτσι ώστε νά κοιτάτε στην επιφάνεια του νερού, βάζετε το ελεύθερο χέρι κατά μήκος της μάσκας και πιέσετε ελαφρά. Μετά, φυσάτε δυνατά και σταθερά με τη μύτη σας.
Τότε συμβαίνει ή πρέπει νά συμβεί το ακόλουθο: καθώς φυσάτε αέρα μέσα στη μάσκα, επειδή ό αέρας είναι ελαφρότερος άπό το νερό, ανεβαίνει και συγκεντρώνεται στο επάνω μέρος της μάσκας. Δεν μπορεί όμως να ξεφύγει γιατί το χέρι σας κρατά το επάνω μέρος τής Μάσκας γερά επάνω στο μέτωπο σας. Όσο περισσότερος αέρας απελευθερώνεται μέσα στη μάσκα, τόσο περισσότερο χώρο καταλαμβάνει, διώχνοντας σταθερά το νερό προς τα κάτω προς τον πυθμένα .Όταν άπό το κάτω μέρος της μάσκας βγαίνουν μόνο φυσαλίδες αέρα, ή μάσκα έχει καθαρισθεί εντελώς.

10.itemImg.22.disp  - Εξάσκηση στην υποβρύχια κολύμβηση

DIGITAL CAMERA

Share