Ο πλωτήρας μπορεί να αποδειχθεί πραγματική χείρα βοηθείας, καθώς συνδέοντας τον στο κλιπ στη ζώνη τους, πολλοί ψαροκυνηγοί κρεμούν στις ειδικές υποδοχές του δεύτερο ή και τρίτο όπλο, αλλά και τα διάφορα εξαρτήματα τους και τα ψάρια που έχουν χτυπήσει. 

Ο πλωτήρας μπορεί να αποδειχθεί πραγματική χείρα βοηθείας, καθώς συνδέοντας τον στο κλιπ στη ζώνη τους, πολλοί ψαροκυνηγοί κρεμούν στις ειδικές υποδοχές του δεύτερο ή και τρίτο όπλο, αλλά και τα διάφορα εξαρτήματα τους και τα ψάρια που έχουν χτυπήσει. Όσο για τους  ελεύθερους δύτες, και ειδικά γι αυτούς που επέλεξαν την αγωνιστική διάσταση του αθλήματος, ο πλωτήρας, πέρα από μέσον σήμανσης και ασφαλείας, αποτελεί και «οδηγό» τους στο βυθό, μέσω του ποντισμένου σχοινιού του.  Όμως, εκεί πού αρχίζει και τελειώνει ο πολύπλευρος ρόλος του πλωτήρα; Δεν είναι μόνο η νομοθεσία των λιμενικών αρχών και η ασφάλεια που μας παρέχει σε κάθε μας βουτιά.

prod1241 207x300 - Ο πλωτήραςΟ σωστός δύτης τον χρησιμοποιεί όχι επειδή τον υποχρεώνει ο Νόμος, μα επειδή κατανοεί τη σπουδαιότητα του ρόλου του. Ο πλωτήρας πρέπει απαραιτήτως να είναι μακρόστενος και καθόλου… διακριτικών διαστάσεων, καθώς πρωταρχικός του ρόλος είναι η επισήμανση της παρουσίας μας σε όποιον επιλέξει να εισέλθει στο χώρο δράσης μας. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφάλεια μας είναι το έντονο χρώμα του, ώστε να γίνεται άμεσα αντιληπτός. Χρώματα όπως το κίτρινο, το πορτοκαλί ή ακόμα και το κόκκινο κυριαρχούν, και σίγουρα όχι άδικα, αφού πρόκειται για χρώματα ευδιάκριτα από μακριά. Όσον αφορά στα υλικά κατασκευής του, στην πλειοψηφία της αγοράς, το διαχρονικό πλαστικό και ελαστικού τύπου Ρνc, αποδίδουν τα μέγιστα όσον αφορά στη σχέση κόστους-μακροζωίας .Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που σκέφτηκαν πολύ έξυπνα να «ντύσουν» τον πλωτήρα τους μ’ ένα πρόσθετο ύφασμα ιδιαίτερα ανθεκτικό, ενισχύοντας έτσι την αντοχή στη φθορά, είτε από το αλάτι η τον ήλιο, είτε από την επαφή με τις μυτερές προεξοχές των βράχων και τα αγκάθια των ψαριών.

Για  να ενισχύσουν την αξιοπιστία του μακρόστενου πλωτήρα, οι εταιρείες προχώρησαν στην κατασκευή πλωτήρων διπλού θαλάμου. Πρόκειται για πλωτήρες που έχουν μοιρασμένο στα δυο τον εσωτερικό τους όγκο, χρησιμοποιώντας δύο ανεξάρτητες βαλβίδες. Ακόμα και στη δυσάρεστη περίπτωση που ο ένας θάλαμος τρυπήσει, ο δεύτερος θα διασφαλίσει τη σήμανση της παρουσίας μας, ενώ ο εφεδρικός εξοπλισμός μαζί με τα θηράματα μας δεν θα βρεθούν στο βυθό. Εξετάζοντας από κοντά έναν φουσκωμένο πλωτήρα για υποβρύχιο κυνήγι, παρατηρούμε ότι σε συγκεκριμένα σημεία της κάτω επιφάνειας του, υπάρχουν ειδικές πλαστικές υποδοχές. Είναι τοποθετημένες στο μπροστινό και πίσω μέρος, και συνήθως είναι έξι στον αριθμό: Δύο στην αριστερή πλευρά, δύο στη δεξιά και δύο στο κέντρο.  διευκολύνοντας έτσι τη σύνδεση της με το σχοινί της ανέμης. Απαραίτητο στοιχείο σε έναν πλωτήρα για υποβρύχιο κυνήγι είναι το χαρακτηριστικό σημαιάκι με το σήμα των καταδύσεων.

Βρίσκεται πάντα στο πίσω και επάνω τμήμα του πλωτήρα, και συνήθως είναι κόκκινο ή κίτρινο, με λευκή ή κόκκινη διαγώνια γραμμή αντίστοιχα. Τα ανοξείδωτα κλιπ αποτελούν τον πιο αποτελεσματικό και γρήγορο τρόπο σύνδεσης και αποσύνδεσης του πλωτήρα από το σημείο πρόσδεσης στη ζώνη μας. Ομοίως, τοποθετούμε κλιπ και στο σημείο πρόσδεσης του σχοινιού της ανέμης με τον πλωτήρα, στην ειδική υποδοχή που υπάρχει στο μπροστινό τμήμα του. Πολλοί ψαροκυνηγοί που ειδικά σε ένα πολύωρο κολυμπητό ψάρεμα θα χρησιμοποιήσουν 2 ή ακόμα και 3 λαστιχοβόλα. Γ αυτές τις περιπτώσεις, η προσαρμογή του όπλου που χρησιμοποιούσαμε στον πλωτήρα και η αποσύνδεση αυτού που μας χρειάζεται στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, είναι απαραίτητο να γίνεται άμεσα και με ασφάλεια. Πώς επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο; Ο συνδυασμός της πλαστικής «ελιάς» και του ελαστικού σχοινιού εξυπηρετεί τα μέγιστα.

prod1242 215x300 - Ο πλωτήραςΤα όπλα ακινητοποιούνται κάτω απ’ τον πλωτήρα μας, δίχως να ακουμπούν σε μεταλλικά σημεία, δημιουργώντας τους συνηθισμένους θορύβους που θα προκαλούσε η προσαρμογή τους μέσω κλιπ. Κατά τον ίδιο τρόπο, μια ανταλλακτική βέργα θα μπορούσε να βρει θέση, δίχως να παρεμποδίζει την προσαρμογή των όπλων μας. Το σχοινί της ανέμης δεν το επιλέγουμε τυχαία. Το χρώμα του επιβάλλεται να είναι ευδιάκριτο, συνήθως κίτρινο ή πορτοκαλί, ώστε να φαίνεται στο μπλε της θάλασσας, όταν έχουμε ποντίσει το μολύβι μας σημαδεύοντας έναν τόπο. Το πάχος του δεν πρέπει να είναι κάτω από 10 χιλιοστά, ώστε να έχουμε πάντοτε καλή αίσθηση, ακόμα και μετά γάντια. Σημαντικό είναι να μη βουλιάζει όταν χαλαρώνουμε στην επιφάνεια και σίγουρα να μη βυρινιάζει, προκαλώντας μπερδέματα κατά το τύλιγμα και το ξετύλιγμα, που είναι από εκνευριστικά έως και επικίνδυνα. Ειδικότερα για τεχνικές όπως το ρηχό καρτέρι ή το καρτέρι στα μεσόνερα, φροντίζουμε να αντικαταστήσουμε τα πρώτα 10-15 μέτρα του σχοινιού με χοντρή πετονιά, κάνοντας έτσι την παρουσία μας πιο διακριτική και την τεχνική μας αποδοτικότερη. Σημείο πρόσδεσης του σχοινιού της ανέμης είναι πάντοτε η ζώνη μας, σε ειδικά διαμορφωμένη υποδοχή πάνω σε βαρίδι που θα βρίσκεται πίσω μας. Είναι λάθος να το συνδέουμε με το όπλο μας.

Οι περιπτώσεις που μπορεί να μας τύχουν δεν είναι λίγες: Μια ξαφνική κράμπα, μια ζαλάδα που προήλθε απ’ τη φουσκοθαλασσιά, ένα μπουρίνι που μας βρήκε απροετοίμαστους και ήδη μακριά απ’ την ακτή, αφυδάτωση, ακόμα και φυσιολογική σωματική κόπωση, μετά από πολύωρο φόρεμα. Φανταστείτε σε μια τέτοια περίπτωση να μην έχουμε την εναλλακτική λύση που μας προσφέρει ο πλωτήρας.

Ας φανταστούμε δυο ψαροκυνηγούς που ετοιμάζονται να μπουν στη θάλασσα από την ακτή ή να πέσουν από το φουσκωτό. Αν φουσκώσουν δυο πλωτήρες και… τραβήξουν ο ένας για την ανατολή και ο άλλος για τη δύση, τότε μόνο ψάρεμα με ζευγάρι δε θα κάνουν! Το ζευγάρι πρέπει να ψαρεύει διαδοχικά, εναλλάσσοντας τις βουτιές του, αφήνοντας έτσι τους χρόνους επαναφοράς και των δύο να μεγιστοποιηθούν. Αρα, χρησιμοποιεί έναν πλωτήρα. Όταν βουτάει ο ένας, το ταίρι του κρατάει απαλά το σχοινί, χωρίς να το τραβάει, και παρατηρεί τα πάντα απ’ την επιφάνεια, έτοιμος να επέμβει ανά πάσα στιγμή. Με την ανάδυση του πρώτου δύτη, ο πλωτήρας περνάει στα χέρια του δεύτερου, του οποίου έρχεται η σειρά για να καταδυθεί, ενώ θα τον προσέχει ο πρώτος. Ελπίζουμε λοιπόν να σας πείσαμε για το πόσο απαραίτητος είναι ο πλωτήρας ένα εξάρτημα που μπορεί σίγουρα να σας βγάλει από δύσκολες στιγμές.

Share