Οι ιστιοπλόοι ξοδεύουν πολύ χρόνο στη θάλασσα , απολαμβάνοντας τον αθλητισμό και τις δραστηριότητες που γίνονται πάνω σε ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος

1938 custom 300x225 - Συρτή αφρούΜε λίγη προσπάθεια, οι ιστιοπλόοι θα βρουν ότι το ψάρεμα προσθέτει τις διαστάσεις της πρόκλησης και ο χρόνος τους γίνεται παιχνίδι στη θάλασσα , καθώς επίσης ενισχύει το ψυγείο του σκάφους .
Τα ψάρια που στοχεύουμε είναι : Ο κόκκινος Τονος , η  Παλαμιδα , το Καρβουνι (μικρός τόνος), ο μακρυπτερος Τόνος  (άσπρος) , ο Κυνηγος (λαμπούφα), το Μαγιάτικο ,το Γοφαρι (γόμφος ο δαγγανιάρης) και  ο Λουτσος  Ακόμη ο γνωστός μας  Ξιφίας και το White Marlin  (είναι ένα είδος ξιφία που μοιάζει με μεγάλη Ζαργάνα ).
Η τύχη είναι σημαντική, αλλά εδώ είναι μερικές οδηγίες που μπορούν να αυξήσουν το ποσοστό επιτυχίας κατά την διάρκεια του ταξιδιού .
Πρώτα χρειάζεστε ένα κοντό καλάμι ψαρέματος 1,5 μέτρα μήκος που σας επιτρέπει να μάχεστε με τα δυνατότερα ψάρια
Τα κοντά καλάμια, είναι καλύτερα για το ψάρεμα από ιστιοπλοϊκό . Είναι εύκολο να χειριστούν ,να ελιχτούν γύρω από τα ξάρτια και να αποθηκευτούν , ακόμα παρέχουν ουσιαστική δύναμη εάν απαιτηθεί .
Τα καλάμια ταξινομούνται από το βάρος , και το βάρος αντιστοιχεί κατά προσέγγιση με το μέγεθος των ψαριών που μπορούν να χειριστούν. Ένα καλάμι 20-λιβρών είναι λεπτό και καλό για να ψαρέψει από την αποβάθρα, αλλά είναι πάρα πολύ ελαφρό για ψάρεμα. από σκάφος Κάτι γύρω 30 έως 50 λίβρες πρέπει να κάνει για τα περισσότερα από αυτά τα ψάρια που θέλετε να πιάσετε
Ο μηχανισμός πρέπει να ταιριάζει με το μέγεθος του καλαμιού. Ένας μηχανισμός 6/0 συχνά αντιστοιχεί με καλάμι κλάσης 50-λιβρών. Οι μηχανισμοί αριθμούνται από το μέγεθος, και όσο μεγαλύτερος ο αριθμός, τόσο μεγαλύτερος ο μηχανισμός . Ένα μέγεθος 6/0 είναι ένα αρκετά συμβατικό μέγεθος για το ψάρεμα από το σκάφος . Το Penn 114HL ή το Shimano TLD λειτουργούν καλά.
Η αντίσταση του μηχανισμού, πρέπει να ρυθμιστεί αρκετά υψηλά έτσι πρέπει να τραβήξετε αρκετά σκληρά για να ξετυλίξετε την μάννα . Οι μηχανισμοί είναι αντικείμενα χαμηλής συντήρησης, αλλά είναι σημαντικό να ξεπλυθούν με γλυκό νερό στο τέλος της ημέρας.
Το επόμενο αντικείμενο είναι η μάννα που βάζετε στον μηχανισμό. Για το ψάρεμα στα ανοιχτά , μάννα 50-λίβρες-(test) είναι αρκετά επαρκής . Για να ψαρέψουμε μελανούρια κοντά στην ακτη με κουταλάκια , μάννα 20-λίβρες είναι αρκετά λεπτή αλλά μάλλον χρειάζεστε πιο ελαφρύ εξοπλισμό (καλάμι – μηχανισμό) . Είναι σημαντικό να αλλαχτεί η μάννα μόλις ξυστεί αλλά και κατά διαστήματα ανάλογα με την διάρκεια έκθεσης στον ήλιο . .
Είναι χρήσιμο να συνδεθεί ένα παράμαλλο λεπτότερο και ισχυρό στο τέλος της μάνας και πριν από το δόλωμα . 2133 custom 300x225 - Συρτή αφρούΜερικές φορές για ψάρια με κοφτερά δόντια (λούτσος , γοφάρι) , το παράμαλλο πρέπει να είναι μεταλλικό . Αυτό αποτρέπει τα ψάρια από το δάγκωμα της γραμμής όταν επιτίθενται σε ένα θέλγητρο ή ένα δόλωμα.
Εάν θέλετε να πιάσετε τα ψάρια με τον απλούστερο πιθανό τρόπο, 100 μέτρα μάννα στο χέρι Νο150 λειτουργεί καλά. Η μάννα τυλίγετε γύρω από μία πλαστική ροκέλλα για να αποθηκευτή . Δεδομένου ότι δεν έχετε ένα καλάμι και μηχανισμό για να παίρνει τα φορτία του κτυπήματος ενός ψαριού που παίρνει το δόλωμα, συνδέστε 5 με 10 μέτρα ελαστικού σκοινιού ή ελαστικού πολυπροπυλενίου σε ένα σημείο του σκάφους . Δέστε ένα δαχτυλίδι ή ένα στριφτάρι στο άλλο τέλος, και συνδέστε έπειτα την μάννα , παράμαλλο και δόλωμα στο τέλος . Φορέστε τα βαριά γάντια όταν μάχεστε ένα ψάρι, επειδή το βάρος ενός ψαριού με μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές ζημιές στα χέρια σας.
Ενώ το ψάρεμα είναι διασκέδαση, πιθανώς δεν θέλετε να ξοδέψετε τις ώρες καθισμένος στο κόκπιτ κρατώντας το καλάμι , έτσι μερικά πράγματα όπως οι καλαμοθήκες είναι απαραίτητες πάνω στο σκάφος . Οι καλαμοθήκες γίνονται απο μέταλλο ή πλαστικό . Δένονται συνήθως διαγώνια στα ρέλια του σκάφους . Μια γραμμή ασφάλειας που συνδέει το σκάφος με τον μηχανισμό του καλαμιού μπορεί να σώσει τον εξαρτισμό σας από ατυχήματα .
Ενώ απλά σέρνοντας το δόλωμα πίσω από το σκάφος ψαρεύει , μπορείτε να βελτιώσετε σημαντικά την τύχη σας με τη χρησιμοποίηση μερικών απλών τεχνασμάτων. Για να φαίνεται το δόλωμα όσο το δυνατό φυσικότερο εκτός των άλλων πρέπει να κινείται μέσα στο νερό και όχι στην επιφάνεια η έξω από αυτήν . Πολλοί τρόποι βάζουν το δόλωμα στο σωστό βάθος . Για μικρό βάθος βαρίδια πάνω στην μάννα η μικροί καταβυθιστές θα λειτουργήσουν πολύ καλά.
Οι τόνοι προτιμούν συχνά το δόλωμα που τρέχει 10 και 15 μέτρα κάτω από την επιφάνεια . Για να βάλετε το δόλωμα σε αυτό το βάθος μπορεί να χρησιμοποιήσετε ένα downrigger ή έναν πλοηγό .

Δολώματα

2184 custom 300x225 - Συρτή αφρούΠιθανώς το κρισιμότερο στοιχείο της επιτυχίας είναι η επιλογή του σωστού δολώματος . Δεδομένου ότι ο αριθμός συρτών και δολωμάτων που μπορεί να τραβάει ένα ιστιοπλοικό σκάφος είναι περιορισμένος, είναι σημαντικό να υπάρχει τουλάχιστον ένα θέλγητρο που μπορεί να προσελκύσει τα ψάρια στο σκάφος . Μια σειρά τεχνητών καλαμαριών, κάνει συνήθως το τέχνασμα. Οι σειρές αποτελούνται από τρία έως πέντε ή περισσότερα μικρά τεχνητά καλαμάρια σε διάφορα χρώματα. Μερικά από τα αποτελεσματικότερα χρώματα είναι πράσινα/πορτοκαλιά, κίτρινα, πορφυρά και μπλε. Η σειρά μπορεί να κατασκευαστεί με μεταλλικό η πλαστικό νήμα 150-λιβρών με το δόλωμα στο τέλος -τέλος . Για δόλωμα , ένα τεχνητό καλαμάρι εξοπλισμένο με ένα ισχυρό αγκίστρι . (Χρησιμοποιώ ένα Mustad 7692 ή 7732 ανοξείδωτο αγκίστρι .)
Για τις κοντύτερες κρουαζιέρες να ξέρετε ότι το φυσικό δόλωμα, και οι ζαργάνες είναι μεταξύ μας το καλύτερο δόλωμα. Διαρκούν αρκετές ημέρες στον πάγο και είναι εύκολο να αρματωθούν . Τρέξτε το παράμαλλο κάτω από το πηγούνι και καρφώστε το αγκίστρι στην περιοχή του στομαχιού, κατόπι δέστε την μύτη με καλώδιο τοποθετείστε έπειτα τη λαστιχένια φούστα από ένα πλαστικό καλαμάρι .

Τακτική

2220 custom - Συρτή αφρούΓια να ψαρέψετε στην επιφάνεια, είναι συνήθως καλύτερο να τεθούν τα δολώματα σε μια απόσταση από 40 έως 100 μέτρα πίσω από το σκάφος. Η πρώτη δοκιμή με ένα ή δύο καλάμια, έπειτα εάν οι όροι επιτρέπουν και θέλετε μια πραγματική πρόκληση είναι πιθανό να τραβήξετε τουλάχιστον τέσσερις γραμμές.
Τραβώ συνήθως δύο ή τρεις συρτές, με τις εξωτερικές  μακρύτερα πίσω .
Εάν υπάρχουν άλλα σκάφη γύρω, να ξέρετε ότι οι περισσότεροι δεν αναμένουν ιστιοπλοϊκά που να έχουν μια συρτή στα ίχνη τους. Μια απρόσεκτη βάρκα που τρέχει πίσω σας μπορεί να σας κοστίσει ένα συμπαθητικό γεύμα και ένα ακριβό δόλωμα.
Εάν έχετε ψάρι στη συρτή , είναι καλύτερο να τραβήξετε τις άλλες από το νερό . Εντούτοις μερικές φορές και ειδικά για μερικά τονοειδή και για κυνηγούς είναι σκόπιμο να μένει μία συρτή μέσα και να κινείται το σκάφος για να κρατηθούν τα ψάρια κοντά σας .
Μην προσπαθείτε να βιάσετε τα ψάρια , πρέπει να τα κουράσετε . Όταν έλθουν δίπλα στο σκάφος , γάντζος ασφαλισμένος σε καλό σημείο του σκάφους και κάρφωμα .
Ένα κόλπο για να ηρεμήσει το ψάρι που μόλις ανεβάσατε στο κοκπιτ και να μη τα κάμει μαντάρα είναι να σκεπάσετε το κεφάλι του με βρεγμένη καναβάτσα .
Αλλος τρόπος είναι κτύπημα στο κεφάλι με κάτι βαρύ . Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να κλείσετε την πόρτα εισόδου στην καμπίνα του σκάφους , δεν είναι δύσκολο για το ψάρι να βρεθεί στην κουζίνα .
Δεν μπορείτε να φαντασθείτε τι μπορεί να προκαλέσει ένας ξιφίας μόλις 20 κιλών αν αρχίσει ανεξέλεγκτα να σπαρταράει πάνω στο σκάφος .

Εύρεση των ψαριών

Υπάρχουν διάφορες ενδείξεις στην εύρεση των ψαριών ενώ ταξιδεύετε . Ψάξτε τα πουλιά που βουτούν στη θάλασσα . Δείτε στους χάρτες που έχει ξέρες , να ξέρετε οτι εκεί πού υπάρχουν μικρά ψάρια , υπάρχουν και μεγάλα .

Γεώργιος Τσακμαρίδης

Share